Sunn fornuft noen?

Det var en spennende kamp igår må jeg si, ikke fordi det var usikkert hvem som skulle vinne, men med hvor mange mål det skulle bli.. RBK ble rundspilt fra avspark og i flere perioder ble de degradert til statister. Molde fikk sågar trille ball rett utenfor 16 meteren og trønderne sto bare å titta på, ingen som støtet, ingen som jaget ballen, det var rett og slett en tafatt forestilling og RBK fortjente å tape, kanskje enda mer enn hva de gjorde! (og for syns skyld, jeg er trønder)

Så kommer dagen derpå og vi skal se på hvilke lavpanner som har vært ute å leka seg.

Først ut må vel være paret Sande/Mauseth, henholdsvis Leder og varamedlem i Tornekrattet, Molde’s egen supporterklubb. Her blir en far med sønnen på fanget kastet ølglass og knallskudd på hvorpå han tar sønnen på armen og går for å gi synderen et slag med sønnen på armen…

Det er mulig han mistet hodet litt, men sannelig kan det ikke være så fryktelig mye omløp i topplokket hans heller. Hvilket forbilde er dette? Og som man ser av bildene, han var den eneste som var klin oppe RBK supporterne. Sønnen må virkelig være stolt av sin far som skriker, roper og slår som en okse med en overdose testosteron. Leder og samboer av Sande støtter selvfølgelig sin ektemann og uttaler at sånt ikke skal skje. Wake up call, når masse folk samles og temperaturen er høy skjer det ting.

Men Molde og supporterne derfra er ikke de som fortjener pisken mest, for idiotene i Trøndelag var i klart flertall. Jeg så det kort på tv, men i mitt enkle sinn håpet jeg det var en feiltakelse. Jeg bare lurer, hva har en banner med påskriften «Vi HATE MOLDE» å gjøre på en fotballkamp? Som i tillegg masjerer forbi Molde supporterne for å provosere litt ekstra og egge til kvalm. Hadde brannvesnet stilt med vannkanon på disse bannerbærerne ville det vært en fornøyelig syn.

Trønderne måtte pile hjem med halen mellom beina og det var vel fortjent. Ingen tvil om det! Bra oppvisning Molde, all ære til laget som spilte med hjerte uttpå drakta og en angrepsvilje av de sjelden.

VG,

~ av Sigurd Mellqvist den 10/08/2009.

9 kommentar to “Sunn fornuft noen?”

  1. jeg HATER «utagerende» fotballsuportere så intenst… De burde skytes hele gjengen. Late, feite og utrolig dumme idioter hele gjengen.

  2. Mja.. Roma hadde Colusseum, gladiatorer, blod og brød. Idag har vi fotball, såpeserier, realityshow og idioter på tv.

    Det du ser på bildene er mobben fra gamle dager. Hehe

  3. Jeg skjønner ikke hva det er med supportere som gjør at de tror at de kan oppføre seg som de gjør???

    Hva tror disse kjøtthuene fra Trondheim ville skjedd om jeg valset rundt i Trondheim med en plakat der det sto «JEG HATER TRØNDERE OG TRØNDER BARTER ER FOR DUSTE»…

    Supportere er og blir aper!!

  4. La oss huske på at dette stort sett er tapere som ikke greier å tilpasse seg samfunnet forøvrig. Dette er deres arena. De tilhører noe mye større enn seg selv (et fotballag) og de er sammen med andre i medgang og motgang. Problemer oppstår bare som en følge av at så mange tapere samles på alt for liten plass. Det er også viktig å huske på at dette er mennesker som ellers er innadvendte og sitter for seg selv og sturer over sine tafatte liv.

  5. Tommel opp for den, Thor!

  6. At en person over myndighetsalder oppsøker en konfliktsituasjon, og finner det for godt å ta sønnen på armen, er bemerkelseverdig. Håper barnevernet i Molde følger oppfamilien, slik at den vesle gutten slipper å bli utsatt for videre omsorgssvikt.

  7. Taliban tar også barna med i striden.

  8. du som skriver deg selv som anonym,
    du vet ingen ting om denne mannen som du sier har omsorgssvikt for ungen sin !
    Jeg, derimot, kjenner denne fyren mye bedre enn de fleste andre, og jeg vet at han gjør alt for ungen sin og for at han skal ha det bra så det er så langt ifra omsorgssvikt du kan komme !

  9. Så har det skjedd igjen, kamp mellom MFK og RBK, støy mellom supporterne til disse 2 lagene, ikke noe nytt det. I alle år jeg har vært supporter til MFK, har det vært med klump i magen vi har gått på kamp på Molde stadion, nå Aker stadion, hva vil skje idag, ikke pga av kampen mellom disse lagene men supporterne til RBK.I alle år har det vært slik at vi har hatt med barna våre på kamp for å se MFK,har det blitt slik at barn ikke lengre skal kunne være med på kamp pga at enkelte supportere lager gateopptøyer? nei, slik må det ikke bli, fotballkamper skal være en arena der familier som er glad i fotball trygt skal kunne ferdes uten fare for å bli skadet av motstanders sine supportere, jeg vil tro at hverken RBK eller MFK er veldig stolte over adferden til sine supportere i Molde`s gater igår.Så tenker jeg hvem vil ikke beskytte sitt barn når det smeller rundt beina på en? Jeg hadde gjort det! selv om det overhodet ikke er akseptabelt å slå noen så er vi mennesker laget slik at vi utfører ubeviste handlinger for å beskytte det kjæreste man har. JEG VET det var årsaken til slaget som ble fokuset etter gårsdagens kamp, å hadde slaget vært bevist så hadde vel ikke den omtalte far slått med vensre hånden så lenge han er høyrehendt?Ja, jeg kjenner denne supporteren MEGET MEGET godt, det samme gjør jeg med hans sønn! Neste gang disse 2 lagene møtes håper jeg det blir kampem som får fokus, det tror jeg de 2 lagene sette mere pris på.

Legg igjen en kommentar

 
